miercuri, 14 noiembrie 2012

Rescrie viitorul - Realizarea de afișe

Cea de-a cincea activitate din cadrul campaniei Rescrie Viitorul la care elevii clasei a VII-a au luat parte a constat în realizarea unor afișe prin care să explice lumii întregi cât de important este ca fiecare copil să poată merge la școală. 
Elevii au fost împărțit în 4 grupe, având la dispoziție o săptămână să realizeze afișul.

Structura grupelor:

Grupa 1: Alexandrescu Florensio-Puiu
               Badea Ramona
               Lungu Gheorghe
               Mitrache Roxana
               Străchinaru Liviu

Grupa 2: Anton Iulia
                Deaconu Eleonor
                Lică Simona
                Olteanu Marius
                Sandu Cosmina

Grupa 3: Deaconu Marinel
               Lungu Relu
               Pană Dorina
               Preda Irinel
               Văcăruș Florin 

Grupa 4:  Boltaș Alin
                Ciobanu Georgiana
                 Deaconu Ana-Maria
                 Lungu Mihaela
                 Pîrva Angelica

Astfel, planul afișului s-a concretizat în cadrul orei de dirigenție din data de 7 noiembrie.




























La ora de dirigenție din 14 noiembrie, cele 4 grupe au venit cu afișele finale, unele grupe realizând două afișe.
Grupa 1 - Afișul 1

Grupa 1 - Afișul 2

Grupa 1 - Afișul 2

Grupa 2 - Afișul 1
 
Grupa 2 - Afișul 1

Grupa 2 - Afișul 2




Grupa 3 - Afișul 1

Grupa 3 - Afișul 2

Grupa 4



Opinia mea...



Cea de-a patra activitate din cadrul campaniei Rescrie Viitorul le-a cerut eleviilor clasei a VII-a să ia atitudine față de ceea ce se întâmplă în anumite țări. Ei au trebuit să realizeze eseuri, scrisori adresate fie politicienilor sau reprezentanţilor Guvernului / Preşedinţiei / Parlamentarilor referitoare la importanţa încetării conflictelor armate.




Harta corpului

Cea de-a treia activitate din cadrul campaniei Rescrie viitorul la care au participat elevii clasei a a VII-a s-a numit Harta Corpului.












 Harta corpului este un instrument participativ care poate fi folosit pentru a analiza viziunile copiilor şi ale tinerilor despre diferite feluri în care contextele de conflict, post conflict sau construirea păcii le-au schimbat vieţile.
 S-au lipit foi mari de flipchart între ele. Un copil  s-a întins pe foi pentru a se desena forma corpului său și pentru a trasa o hartă a corpului care să reprezinte copiii şi tinerii. 

Elevii clasei I s-au oferit voluntarii pentru a trasa harta corpului
Imaginea corpului (şi părţile corpului) a fost folosită ca şi punct de plecare pentru a analiza şi înregistra părerile participanţilor despre felul în care contextele de conflict, post conflict sau construirea păcii le-au afectat vieţile. 

De exemplu, întrebările esenţiale referitoare la harta corpului au inclus:
- (Capul) Cum le-au afectat conflictul, post conflictul sau construirea păcii mintea, felul în care gândesc şi /sau învaţă? (descoperiţi atât exemple pozitive cât şi negative)
- (Ochii) Ce au văzut cu proprii ochi ca rezultat al trăirii în contexte de conflict, post conflict sau construirea păcii? Cum a afectat acest context felul în care oamenii percep copiii şi tinerii? Cum a afectat acest context propria lor percepţie despre lume?
- (Urechile) Ce au auzit ca rezultat al trăirii în contexte de conflict, post conflict sau construirea păcii? Cum a afectat acest context felul în care oamenii îi ascultă pe copii şi pe tineri sau felul în care copiii şi tinerii îi ascultă pe adulţi?
- (Gura) Cum a afectat acest context felul în care comunică oamenii între ei şi felul în care comunică adulţii cu copiii şi tinerii şi / sau felul în care copiii şi tinerii comunică între ei?
- (Trunchiul) Cum le-a afectat sănătatea contextul de conflict, post conflict sau construirea păcii? La ce forme de abuz au fost supuşi fetele şi băieţii?
- (Inima) Cum a afectat contextul de conflict, post conflict sau construirea păcii sentimentele pe care oamenii le nutresc pentru alţi oameni din comunitatea/ ţara lor? Cum au fost afectate propriile lor sentimente şi sentimentele oamenilor faţă de ei? De la cine au obţinut sprijin atunci când au avut nevoie?
- (Braţe/mâini) În ce activităţi se implică mai mult sau mai puţin ca rezultat al contextului de conflict, post conflict sau construirea păcii? (de exemplu muncă forţată / muncă la alegere, obligaţia de a purta/ folosi arme/ studiul/ joaca)? Şi-a folosit cineva mâinile într-un fel negativ (de exemplu ca să îi
bată sau să îi rănească)?
- (Picioare/ tălpi) Ca şi rezultat al contextului de conflict, post conflict sau construirea păcii s-a schimbat ceva în ceea ce priveşte locurile unde copiii şi tinerii se duc/ nu se duc sau se pot/nu se pot duce? (de exemplu pentru serviciu, studiu, obţinere de venit sau prin strămutare internă – de exemplu să părăsească sau să se întoarcă în satele lor, să trăiască sau să părăsească o tabără de persoane strămutate intern, etc)?

Badea Ramona

Deaconu Ana-Maria




Lungu Mihaela
Anton Iulia


Elevii clasei a VII-a la sfârșitul activității 3

Elevii clasei a VII-a la finalul activității 3