vineri, 15 februarie 2013

Rezultatele campaniei ”Rescrie viitorul!”

          Iată că s-au afișat rezultatele campaniei ”Rescrie viitorul” la care s-a înscris și școala noastră, prin prof. Ducă Adina și prof. Condoiu Elena-Georgiana. Deși nu am câștigat niciun premiu, doresc să le mulțumesc cadrelor didactice și elevilor pentru implicarea de care au dat dovadă, arătând încă o dată că indiferent de țara sau regiunea unde ne aflăm, împreună putem realiza pași  mici către un viitor mare.
        Mai jos aveți  mail-ul primit de la d-na Oana Silaghi, managerul de proiect din partea organizației ”Salvați Copiii”


Bună ziua,
În sfârșit, vă scriu pentru anunțarea rezultatelor campaniei „Rescrie Viitorul”. Vă rog să accesați, pentru vizionarea acestora, site-ul organizației  ”Salvați Copiii” cat și Facebook.

Vă recomand pentru derularea automata a materialului, apăsarea butonului AUTOPLAY și în 4 secunde va începe prezentarea.

Va mulțumesc din suflet Dvs. și copiilor pentru implicarea activ-!

Premiile vor fi trimise către școlile câștigătoare pana pe 4 martie2013.

Cu drag mi-as dori sa ne reauzim pentru o viitoare colaborare!

Numai bine,
Oana
Oana Silaghi| Manager Proiect |Salvati Copiii Romania | Intr. Stefan Furtuna nr 3 |Sector 1, Bucuresti, 010899 | Romania |Tel +40 21 316 61 77;  +40  747 014 664|Fax +40 21 312 44 86 | oana.silaghi@salvaticopiii.ro| www.salvaticopiii.ro
Sigla_Salvati_Copiii
 
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care promoveaza din 1990 drepturile copilului in Romania, in acord cu Conventia Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Este membra a Salvati Copiii International, cea mai mare organizatie independenta din lume de promovare a drepturilor copiilor, ce cuprinde 29 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari.
 

Siguranță pe internet - Activitatea 3

Activitatea 3 - 13.02.2012


Cea de-a treia activitate din cadrul ” Zilei Siguranței pe internet” s-a bazat pe jocul: Ghicitoarea.

Astfel, elevii au fost împărțiți în 5 grupe (câte 4 elevi în grupă). Fiecare grupă a primit câte un beneficiu și un risc asociat utilizării internetului. Nicio grupă nu a știu ce beneficii și riscuri au primit celelalte grupe. Grupele au trebuit să facă câte 2 ghicitori ale căror răspunsuri să fie beneficiile și riscurile primite.  Elevii au fost foarte creativi, realizând ghicitori izbutite.

Cele 5 grupe au primit următoarele beneficii și riscuri:


  • Grupa 1: Dicționar on-line și Stricarea gramaticală a limbii;
                Beneficiu:
               Orice limbă el vorbește,
               Zeci de cuvinte tălmăcește.
               Chiar te-ajută, nu glumesc
               În limbajul școlăresc.
               
               Risc:
               Dacă tu vorbești pe mess
               Scrii ceva fără-nțeles.
               Ai uitat ce-nveți la școală
                Riscă să devină-o boală.


 Membri: Badea Ramona, Deaconu Eleonor, Mitrache Roxana, Străchinaru Mihai


  • Grupa 2: Filmulețe comice și Furt de identitate;
                Beneficiu:
                Ce-ai văzut
                Ce-ai plăcut
                Și-ai râs
                Până nu ai mai putut?

                Risc:
                Un coleg ai întâlnit
                Răul ce ți-l vrea voit.
                Numele ți-l folosește
                Și parola ți-o răpește


Membri: Anton Iulia, Ciobanu Georgiana, Lungu Relu, Olteanu Marius

  • Grupa 3: Televiziune on-line și Viruși;
               Beneficiu:
               De e noapte, de e zi,
               Îl privești și repede găsești
               Știri, filme și povești
               Pe care ai uitat să le privești.
               Și la modă ești.

               Risc:
               De nu-l ai activat
               Repede te-ai blocat
               Și pe loc te-ai enervat.
               Râmele încet pătrund
               Ca albinele în stup.


Membri: Deaconu Ana-Maria, Deaconu Marinel, Joia Loredana, Sandu Cosmina

  • Grupa 4: Jocuri educative și Certuri cu părinții;
               Beneficiu:
               Ce facem când ne distrăm
               Ca să și învățăm?
               Ghici ghicitoarea, ce e?

               Risc:
               La calculator am stat,
               De teme am uitat.
               Toată ziua m-am jucat
               Și ai mei s-au supărat!


 Membri: Alexandrescu Florensio, Lungu Gheorghe, Pană Dorina, Preda George

  • Grupa 5: Comunicare la mari distanțe și Probleme cu ochii.
               Beneficiu:
               Foaie verde ș-o alună
               Ia-ți oferta cea mai bună
               Internetul merge strună.
               Cu ai mei pot să vorbesc
               Chiar de-n China locuiesc!

               Risc:
               O planetă ce se mișcă,
               Tot în jur observând.
               De se uită, de se joacă mult 
               Sigur începe să plângă.


 Membri: Boltaș Alin, Lică Simona, Lungu Mihaela, Pârva Angelica 


Grupa 1
Grupa 1

Grupa 2

  
Grupa 2







Grupa 3

Grupa 3
Grupa 4

Grupa 4
Grupa 5

Grupa 5
 

Siguranță pe internet - Activitatea 2

Activitatea 2 - 11.02.2013


Cea de-a doua activitate din cadrul săptămânii ”Siguranței pe internet” s-a bazat pe jocul: Norul cuvintelor.  Astfel, după prima activitate, în care le-am cerut elevilor să îndeplinească 3 reguli: 

1. să-și seteze profilul privat;
2. să șteargă persoanele necunoscute din listă;
3. să șteargă pozele de care nu ar dori să afle părinții lor.

am considerat că este important ca elevii să înțeleagă mai bine beneficiile și riscurile internetului.

Astfel, elevii au primit câte o coală fiecare, pe care i-am rugat-o să o împartă după bunul plac, astfel încât o coloană să aibă sensul de ”Da” iar cea de-a doua de ”Nu”. Elevii au fost creativi; în afară de clasica lini ce separă foaia în două, au reprezentat coloanele cu semnificația ”Da” prin fețe zâmbitoare (emoticon), fluturi, soare iar cele cu semnificația ”Nu” prin fețe triste cei mai mulți.

Apoi, aleatoriu, am enumerat beneficii și riscuri ale internetului, fiecare elev având libertatea de a plasa fiecare afirmație în coloana pe care o consideră ca fiind corectă. În partea finală a activității, am repetat afirmațiile și le-am scris pe foaia pe flipchart în coloana corectă (Beneficii/Riscuri)
Printre afirmațiile trecute în coloana de Riscuri deși acestea erau Beneficii, s-au regăsit:
- trimiterea de e-mailuri d-nei profesoare;
- vizualizări poze cu vulcani;
- comunicare a mari distanțe;
- televiziune on-line;
- publicitate pentru companii;
- aflarea adresei lui Moș Crăciun.

Printre afirmațiile trecute în coloana de Beneficii deși acestea erau Riscuri, s-a regăsit:
- mult timp pierdut;














Siguranță pe internet - Activitatea 1

În cadrul ”Zilei siguranței pe internet”, campanie lansată de sigur.info și Organizația Salvați Copiii, elevii clasei a VII-a, îndrumați de dirig. Condoiu Elena-Georgiana, au participat la activități diverse.

Activitatea 1 - 6.02.2013



Activitatea a debutat cu o simplă întrebare: Câți dintre voi aveți conturi/profile pe diferite site-uri de socializare? Un număr de 11 elevi din 21 au cont/profil public.
Apoi, elevii au fost rugați să urmărească clipul ”Gândește-te înainte să postezi”. După vizionarea filmului, elevii au trebuit să răspundă la câteva întrebări:
1. Profilul vostru este public?
2. Orice vă poate vedea pozele de pe profil?
3. Aveți persoane necunoscute la prietenii profilului?
4. Printre aceste persoane necunoscute se numără și adulți?
5. Aveți poze pe profil pe care nu ați vrea să le vadă părinții sau profesorii?
În urma răspunsurilor date, toții elevii au profilul public, oricine putând să le vadă și modifice pozele. Toții elevii au persoane necunoscute în lista de prieteni, inclusiv persoane adulte. Câțiva au recunoscut că au poze de a căror existență nu ar dori să știe părinții sau profesorii.

Elevii au vizionat apoi clipul ”Povestea Ioanei”. După vizionare, am discutat împreună despre prietenii necunoscuți din listele de messenger sau de pe pofilele publice. Elevii au afirmat că au mulți prieteni necunoscuți în listele lor, unii dintre ei având și 300-400 de contacte. Motivele pentru care au acceptat cererile de prietenie din partea acestora sunt diverse:
- curiozitate;
- plăcere;
- mândria de a avea mulți prieteni în listă (întreceri de genul ”cine are cei mai mulți prieteni”)
- pentru like-uri;
- etc.

Ultimul clip vizionat a fost ”Tu cum procedezi?” Impactul acestui clip a fost foarte mare asupra elevilor. Aceștia au început să privească problema din cu totul alt punct de vedere. La toate întrebările :
- V-ați lăsa ușa de la casă larg deschisă?
- Ați afișa poze cu voi în locurile publice pentru ca toată lumea să le vadă?
- Ați spune unui necunoscut unde locuiești?
- Ți-ar plăcea ca un străin să facă copii după pozele tale personale?
 -Ți-ar plăcea să-ți umble cineva prin lucrurile personale?
răspunsurile au fost toate NU!

Dar punând problema sub altă formă:
- Aveți conturi publice?
- Aveți persoane necunoscute în listă?
- Aveți poze pe cont pe care nu ați vrea să le vadă părinții?
- Poate oricine să descarce acele poze și apoi să le modifice?
- E posibil să afle cineva unde locuiești sau la ce școală ești?
răspunsurile au fost toate DA!

Ca urmare a acestor răspunsuri, i-am rugat pe elevi, ca tema de lucru pentru acasă, să îndeplinească 3 reguli:
1. să-și seteze profilul privat;
2. să șteargă persoanele necunoscute din listă;
3. să șteargă pozele de care nu ar dori să afle părinții lor.

Aceste 3 reguli sunt acțiuni premergătoare pentru următoarea activitate ce se va concentra asupra reputației în mediul online și postarea fotografiilor personale.