Harta corpului este un instrument participativ
care poate fi folosit pentru a analiza viziunile copiilor şi ale tinerilor
despre diferite feluri în care contextele de conflict, post conflict sau construirea
păcii le-au schimbat vieţile.
S-au lipit foi mari de flipchart între ele. Un copil s-a întins
pe foi pentru a se desena forma corpului său și pentru a trasa o hartă a corpului
care să reprezinte copiii şi tinerii.
Elevii clasei I s-au oferit voluntarii pentru a trasa harta corpului |
Imaginea corpului (şi părţile corpului) a fost folosită ca şi punct de plecare pentru a analiza şi înregistra părerile participanţilor
despre felul în care contextele de conflict, post conflict sau construirea păcii
le-au afectat vieţile.
- (Capul) Cum le-au afectat conflictul, post
conflictul sau construirea păcii mintea, felul în care gândesc şi /sau învaţă?
(descoperiţi atât exemple pozitive cât şi negative)
- (Ochii) Ce au văzut cu proprii ochi ca rezultat
al trăirii în contexte de conflict, post conflict sau construirea păcii? Cum a
afectat acest context felul în care oamenii percep copiii şi tinerii? Cum a afectat
acest context propria lor percepţie despre lume?
- (Urechile) Ce au auzit ca rezultat al trăirii în
contexte de conflict, post conflict sau construirea păcii? Cum a afectat acest
context felul în care oamenii îi ascultă pe copii şi pe tineri sau felul în
care copiii şi tinerii îi ascultă pe adulţi?
- (Gura) Cum a afectat acest context felul în care
comunică oamenii între ei şi felul în care comunică adulţii cu copiii şi
tinerii şi / sau felul în care copiii şi tinerii comunică între ei?
- (Trunchiul) Cum le-a afectat sănătatea contextul
de conflict, post conflict sau construirea păcii? La ce forme de abuz au fost
supuşi fetele şi băieţii?
- (Inima) Cum a afectat contextul de conflict,
post conflict sau construirea păcii sentimentele pe care oamenii le nutresc
pentru alţi oameni din comunitatea/ ţara lor? Cum au fost afectate propriile
lor sentimente şi sentimentele oamenilor faţă de ei? De la cine au obţinut
sprijin atunci când au avut nevoie?
- (Braţe/mâini) În ce activităţi se implică mai
mult sau mai puţin ca rezultat al contextului de conflict, post conflict sau
construirea păcii? (de exemplu muncă forţată / muncă la alegere, obligaţia de a
purta/ folosi arme/ studiul/ joaca)? Şi-a folosit cineva mâinile într-un fel
negativ (de exemplu ca să îi
bată sau să îi rănească)?
- (Picioare/ tălpi) Ca şi rezultat al contextului
de conflict, post conflict sau construirea păcii s-a schimbat ceva în ceea ce
priveşte locurile unde copiii şi tinerii se duc/ nu se duc sau se pot/nu se pot
duce? (de exemplu pentru serviciu, studiu, obţinere de venit sau prin strămutare
internă – de exemplu să părăsească sau să se întoarcă în satele lor, să trăiască
sau să părăsească o tabără de persoane strămutate intern, etc)?
Badea Ramona |
Deaconu Ana-Maria |
Lungu Mihaela |
Anton Iulia |
Elevii clasei a VII-a la sfârșitul activității 3 |
Elevii clasei a VII-a la finalul activității 3 |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu