Cea de-a doua
activitate din cadrul săptămânii ”Siguranței pe internet” s-a bazat pe jocul:
Norul cuvintelor. Astfel, după prima activitate, în care le-am cerut elevilor
să îndeplinească 3 reguli:
1. să-și seteze
profilul privat;
2. să șteargă
persoanele necunoscute din listă;
3. să șteargă
pozele de care nu ar dori să afle părinții lor.
am considerat că
este important ca elevii să înțeleagă mai bine beneficiile și riscurile
internetului.
Astfel, elevii au
primit câte o coală fiecare, pe care i-am rugat-o să o împartă după bunul plac,
astfel încât o coloană să aibă sensul de ”Da” iar cea de-a doua de ”Nu”. Elevii
au fost creativi; în afară de clasica lini ce separă foaia în două, au
reprezentat coloanele cu semnificația ”Da” prin fețe zâmbitoare (emoticon),
fluturi, soare iar cele cu semnificația ”Nu” prin fețe triste cei mai mulți.
Apoi, aleatoriu, am
enumerat beneficii și riscuri ale internetului, fiecare elev având libertatea
de a plasa fiecare afirmație în coloana pe care o consideră ca fiind corectă. În
partea finală a activității, am repetat afirmațiile și le-am scris pe foaia pe
flipchart în coloana corectă (Beneficii/Riscuri)
Printre afirmațiile
trecute în coloana de Riscuri deși acestea erau Beneficii, s-au regăsit:
- trimiterea de
e-mailuri d-nei profesoare;
- vizualizări poze
cu vulcani;
- comunicare a mari
distanțe;
- televiziune
on-line;
- publicitate
pentru companii;
- aflarea adresei
lui Moș Crăciun.
Printre afirmațiile
trecute în coloana de Beneficii deși acestea erau Riscuri, s-a regăsit:
- mult timp
pierdut;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu